Tolstého 4 902 01 Pezinok
+421 903 101 707 info@torhan.sk
Close

Imunitný systém

IMUNITA A JEJ ÚSKALIA

Podľa štatistík trpí každý Slovák nachladnutím s kašľom a nádchou priemerne dvakrát
ročne. Najmä na jeseň a v zime je na imunitný systém utočené kvôli chladnému počasiu a
počet nachladnutí stúpa. Nadopujte sa zdravými prípravkami, zvýšite si imunitu a všetko
bude „picobello.“ S imunitou ako základným kameňom pre naše zdravie, ktorú odborníci
opisujú ako odolnosť živého organizmu proti pôvodcovi choroby alebo jedu či inej látke
antigénnej povahy, sa netreba zahrávať.

Dobrý radca, ale zlý pán

Internet je plný múdrych rád a štúdií ako a kedy sa chrániť, ale iba ich čítaním si imunitu
nevybudujete. Najmä v zimných mesiacoch nás ohrozujú choroby a virózy. Preto je
obzvlášť dôležité, aby sme na svojej imunite intenzívne pracovali a to každý deň.
Základom je zdravý životný štýl, dostatok pohybu a vyvážená strava. Znie to
jednoducho, prax hovorí, že to tak nie je. Dôverujte vlastnému telu a svojej intuícii, tie vás
povedú správnou cestou, internet nech vám je iba sprievodcom. Prinášame zoznam chýb,
ktorým keď sa vyhnete a urobíte zopár zmien, imunitu posilníte a verte, že v chrípkovom
období nezostanete v posteli.

Vyhnite sa trom hlavným zabijakom

Cukor, soľ a múka a ich nadmerný konzum spôsobujú obrovské škody na našom zdraví.
Najhorší z nich je prvý biely zabijak cukor. Či sme si toho vedomí, alebo nie, dopujeme sa
ním takmer nonstop. Je skrytý aj v jedlách, ktoré nie sú sladké. Nevítaný hosť je aj tam
kde by ste ho vôbec nečakali v kečupe, omáčkách, ochutených cereáliách, jogurtoch, víne
a či slanom pečive.
Čo také zlé nám cukor spôsobuje uvedieme na príklade. Keď denne skonzumujete 100
gramov cukru, znížite si schopnosť bielych krviniek likvidovať škodlivé mikroorganizmy asi
o 40 percent. Negatívne účinky bieleho cukru sa prejavia už do polhodiny a pretrvávajú až
5 hodín. Preto vám každý zubár doporučuje čo najskôr po zjedení alebo vypití sladkostí
umyť si zuby. Vysoký príjem cukrov oslabuje imunitu, pretože konkuruje využitiu vitamínu
C. Transport vitamínu C a glukózy prebieha rovnakými cestami, preto prebytok glukózy v
plazme vedie k zníženiu prestupu vitamínu C, a tým k oslabeniu funkcií bielych krviniek.
Podľa vedcov je ideálna dávka pre naše telo 22 kíl ročne, ale presahujeme to
niekoľkonásobne.

Presedlajte na zdravého koňa alebo najľahšie metódy posilňovania imunity

Vylúčte, alebo vymeňte všetky biele zabijaky za zdravé náhrady. Slaďte čo najmenej
obmedzte sladké nápoje a ako náhradu za biely „jed“ používajte stéviu alebo med. Takisto
jedlá nepresoľujte a zbavte sa potravín z bielej múky, nahraďte ich tmavými.
Doprajte si stravu bohatú na vitamíny, telesne sa otužujte, dostatočne pite a podľa
možnosti veďte bezstresový spôsob života. Na nete nájdete X zdravých receptov, potravín
a rád, ktoré sú vhodné.
Ak to s posilňovaním imunity budete myslieť aj vážnejšie tak bezpodmienečne vylúčte
cigarety a posuňte šport na prvé priečky do každodenného života.
Veď si len spomeňte ako ste sa cítili keď ste si boli naposledy zacvičiť. Vraj si už ten pocit
nepamätáte? Zmeňte to. Zbaľte uterák, obujte botasky a zapíšte sa do prvého fitka. Po
pravidelných tréningoch, odborníci odporúčajú 2-3 krát týždenne, sa vám bude len veľmi
ťažko odkrajovať zo slaniny a bieleho chleba.
Úprava stravy bude po pravidelnej práci na vašom tele automatická. Organizmus si bude
žiadať viac tekutín, zeleniny, ovocia, prechádzok a možno aj sexu! Nezabudnite, že prvý
krok nasmerovaný na zdravie ste urobili, nezostaňte stáť, ste na správnej ceste.

Ak sa Vám článok páčil môžete ho zdielať s priateľmi, alebo tiež si odporáčame stiahnuť náš e-book 7 klúčov k životu plnému energie úplne ZDARMA na úvodnej strane dolu >> www.torhan.sk